Vikingapre blog!

Alla inlägg under april 2012

Av L Viktoria M Sandberg - 5 april 2012 15:43

Finally raining here! So yesterday boys had a playday with wet lush grass for dessert, much appreciated! Now I have issued all licenses for all of us. Donoso and Start are swedish citizens i.e they have their lifelong licenses as they have competed in Sweden. Start also has his international FEI passport. Now I have also issued their spanish licenses + the swedish and spanish competition licenses for myself. After paying respective fees I was told I needed a certificate to validate what they here call Galopes. So same day Mats Eriksson, Head at Sports Department Swedish Equestrian Federation, very kindly sent me the certificate authorizing me competing at level Prix St George/ Int. I. Same day I called the spanish department to check all was now ok as I had a competition I had already signed up for this coming weekend. They had recieved they document but said it was in Swedish.. WELL..

 

I kindly pointed out it should be in english as I had also recieved a copy. Then they said it did not state event (I had issued all licenses for dressage) and that it should not refer to their validation system of Galopes. I was also told that the validation would not be THAT fast to make it possible for me to compete this weekend. To be continued..
 

This weekend we are going to vet a very famous horse that is doing the qualifying test for the olympic games! SOMEONE is very excited because if all goes well this horse might be hers..
 

Go and gave a FUN EASTER everyone!   

Av L Viktoria M Sandberg - 1 april 2012 20:28

Idag blir det på svenska kära svenska medborgare! Jag har klafsat runt i mina röda svenska trätofflor, lyssnat på ABBA och Lisa Ekdahl på högsta volym. Lite Il Divo, Whitney H, Ben Harper och annat smått och gott har också skvalat ut. När jag bodde i Belize och jobbade som lärare fick jag smeknamnet 'Decibella' av ungarnas föräldrar. Mina grannar jag intyga att jag lever upp till det namnet. Men de är i sin tur högljudda spanjorer med ouppfostrade ungar som gormar så no mercy, här är det alltså livat på alla håll.

Det går bra nu! Jag har slitit med ganska mycket på senaste men inget ont som inte har ngt gott med sig så idag började dagen med en massage av Mer's magiska händer, så bra så bra. Sedan inhandlades blommor till vårträdgården och det blev så fint så fint. Sedan lite lukning, UT med allt ogräs, rensa rensa. Jag stack mig rejält på enorma aloen, eller vad det är, aj. Under tiden lagades en delikat lammstek i underbaraste ugnen - så lätt det ÄR att laga mat, jag är förvånad, verkligen! Sedan skulle polen 'kläs' av.. Mattan är stor. Jag vek och vek. Jag halkade på polreningsverket och stupade oattraktivt med näsan rätt i gräset. TUR att jag missade polen för den är inte så varm just nu. Faktum är att det är den aldrig. Världens mest outnyttjade pool. Hade jag älskat vatten hade jag skaffat en solfångare till den. Sedan slog jag huvudet i kökshyllan så porslinet gjorde en saltomotal när jag tog ut steken, arnica arnica. Jag är en okoordinerad klant så är det bara, har nog inte levt en enda dag utan ett fräscht blåmärke. Men det är bara att resa sig igen, upp och hoppa. Sedan skulle gräset vattnas och alltid är det någon sprinkler som INTE vill samarbeta, v a r f ö r. Så det är obligatorisk slang vattning av de uteblivna stråna annars fräser de sönder i solen. Det regnar I N T E. Mina cirtusträd ser inte så glada ut. Rätt torra och livlösa och jag har nu brutit av grenarna halvvägs för att se om ngt händer. Alla andra träd blommar ju, snyft. Jag ger dem en stund till att komma igen. Vattna vattna. Lammet blev utsökt, en jordgubbsvaniljmilkshake till efterrätt och så en liten solning på det, fast bara lite, jag tycker det är rätt tråkigt att sola, är ju cremella med rosa hud så det går sådär. Men så klart bra för fibrokroppen att vila lite. Igår kom nya soffan, s n y g g och perfekt passad. Jag uppmärksammade att mina fina indien kuddar har tofsar, så då är jag ju M Montazami inne och allt. Så nu njuter jag av utsikten över bergen från den. 

Inga hästar idag. Jorge (groom) ringde och frågade om de skulle ha alt 1. Täcke av och fönster stängda eller 2. Täcke på fönster öppna. Lite vind och drag vill vi inte mina fina killar ha så det fick bli nr 2.

Igår var jag på internationella dressyrtävlingar i Toledo, såg en häst jag tyckte om, en oldenburgare faktiskt, väldigt pingig i sin gång, upplyftande. Pratade med Juan Matute, han var sur på en hästägare som inte hållit sitt ord vid en affär, shit happens, men så klart oacceptabelt. Sedan sålde jag en av min mors blivande valpar till spanska förbundskaptenen Bobby F. de Bobadilla då hon blev kär i Betty. 

Jag har ju då varit på äventyr och köpt ett nytt sto. Jodå, det var absolut nödvändigt. Min starka drift att utöka hästfamiljen går i n t e att stoppa, det fick bli snabbtåg, 300 km i timmen kändes som en bra idé, inte en sekund att förlora. Det tog två dagars förhandling som avslut men det var det värt, minst sagt. Så när underbaraste drottningen Picara är hämtad kommer stoflocken vara fulländad. Det tog 1,5 år att få ihop avelsplanen, lång tid för mig som alltid helst vill ha allt fixat igår. Avelsarbete tar tid och förbrukar tålamod men det är ju så roligt, intressant och lärorikt så det är det absolut värt! 

I morgon är det måndag igen, önskar en underbar vårvecka, njut! 

Nya kärleken 'Pica'

 

Pappsen Revoltoso XXIX som hon är en feminin kopia av

 

Mammsen är alltså helsyrra till det här vidundret, som även har samma mamma som Laia. Även Novedosa är en Revol dotter så Donoso's blivande fruar är en ren släktträff, jag hoppas syskonen faller honom i smaken, gud nåde honom om inte för då får det bli kamikaze för min del!

 


Presentation


Welcome to
VIKINGA PRE's
blog!

Blogpost 1 year ago

Translate this blog

Categories

Ask me something!

32 besvarade frågor

See offspring to our stallions!

Latest blogposts

Archive

Search in blog

Links

I like this blog!

RSS

FacebookVIKINGA PRE

GUEST BLOG


Skapa flashcards