Vikingapre blog!

Direktlänk till inlägg 29 mars 2014

Nu börjar det likna något

Av L Viktoria M Sandberg - 29 mars 2014 18:00

Nu börjar det mysa till sig på min lilla gård, samtidigt så saknar jag mer eller mindre ALLT och ALLA svenskt/ar/or, så där så det riktigt suger i själen, ni vet? Det har varit riktigt jobbigt in i självständigheten, inte bara för att det är mkt att göra och organisera men pga brist på helt vanlig medmänsklighet, den kvaliteten kom tydligen generellt inte med i den spanska folksjälen. Alltså when the shit hits the fan it goes quiet. Jobbigt. Va fan tog alla vägen liksom. Vissa försöker till och med utnyttja situationen då de vet att jag är en snäll person så då har jag har fått rensa och sätta stopp för vissa samarbeten. Då får man gympa integriteten, stänga den dörren och öppna en annan. Tack och adjö. Sedan måste jag säga att de personer jag fått stöd av har varit helt otroliga och jag kommer absolut komma ihåg vilka dessa var. De människor jag nu samarbetar med ger positiv energi och det är så jag vill ha det, för det är det jag ger och då blir det ett konstruktivt och trevligt samarbete. Så som en tröst till hjärta och svenska själ så har jag nu kört en sväng på alla svenska play-program jag kan komma över, lite samhälls program, lite nyheter och så Ryttareliten som nu är favorit så klart. Helt underbart tröstande att känna och se äkta svensk anda och harmoniska samarbeten, gud så civiliserat. Idag fick frukost utfodrings stand-in hurra, så jag kunde få lite annat gjort på morgonen, det regnade i princip hela morgonen så tyvärr har vi nu ny färsk lera, yirk. Jag städade min lilla ridbana och spolade staket och dörrar, nöjd. Så jag pysslade om mina djur som för tillfället är 8 st, killarna fick stå inne och mysa med sina varma täcken och 3 rätters hö bestående av vanligt hö, havre på strå (favorit) samt liiite alfalfa bara för det är så gott. Nya halmen är helt sagolik, guldig och fluffig och tydligen god så lyxmadrasser var det här. Är väldigt nöjd över stonas lösdrift för de hänger gärna i den, har strött och satt en nattlampa om ifall att Picara skulle få för sig att föla, maybe baby? Hon har en rund fin och låg mage men hon har nog ändå några dagar kvar enligt juvret. Gör inget, vi inväntar gärna bättre väder för detta eventet. Kan verkligen rekommendera Horseware föltäcket, det har jag använt i princip varje natt på Chula och det sitter alltid perfekt. Helt sagolikt trevligt temperament på den där lilla fröken, jag ger henne lite ASEA och kol oralt för hon var först lite förkyld och nu har hon haft diarre och när jag kommer med sprutan så gapar hon! Täcket trär jag över huvudet och den enda gång jag behövde ta på grimma var när jag skulle släppa ut dem i stora hagen, hon ville inte gå igenom grinden för där hade ju varit ett staket med ström innan. Men hon lät mig baxa ut henne steg för steg för hon litar på sin matte, finaste! Hon är så rund och fin i alla former och vinklar och rör sig riktigt vackert. 
Chuli med sin pyjamas som hon nu helt vuxit i och jag får till och med spänna ut några hål. 
 

Här är då en Festivo avkomma, född 2009, riktigt fin och en kopia av sin far fast med bättre kors och inte riktigt lika stor. Har en Sverige bokning från Sverige i år.
Önskar fortsatt trevlig helg!
 

 

 

 
 
Ingen bild

Johanna

29 mars 2014 20:52

Härligt med alla tefikan och stallträffar..Saknar. ..
Men det ör FINA o GLADA minnen o det räcker långt.
Sror kram till dig.

L Viktoria M Sandberg

29 mars 2014 21:15

Ja varje gång jag pill-mockar med spångrepen så komms de glatt ihåg, jamen det blir ju inte bättre än så! Kramar.

 
Ingen bild

Ingela R

31 mars 2014 10:54

Ja efter en skilsmässa så blir man förundrad över att människor kan vända hand. Jag älskar gamla ordspråk; "I nöden prövas vännen."
Men du har ju kommit långt när du redan har klarat av att skilja agnarna från vetet. Smärtsamt är det när folk omkring sig försöker utnyttja. Men det känns ganska bra när man lyckats sätta stopp för det.
Sen tar det lite tid att få nya vänner men med din personlighet så lär det nog inte dröja så länge.
Hemlängtan är nog svårare. Men du har så fantastiska föräldrar som hjälper och stöttar dig (verkar det som i alla fall).
Man kan träffa på lyckan även när man är betydligt äldre än vad du är och det när man minst anar det. Bara man är öppen för det.
Önskar så att du ska må bra, ha det bra och känna lycka. :)

L Viktoria M Sandberg

31 mars 2014 15:11

Tack snälla Ingela för varma ord och fina rader! Jag är jättenöjd och tacksam för allt i min omgivning nu, tack igen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L Viktoria M Sandberg - 21 augusti 2022 17:19

Back in Sweden for a reset! Did a bioresonance scan before I left and now I am going to take care of myself and get the body in balance. Working from here so it's not a real holiday but I needed a change of scenery after loosing Start and having Arti...

Av L Viktoria M Sandberg - 4 december 2020 17:33

In the middle of the winter here, today we woke up to a snowing world! Coziness is on, fire is on 24 hours and christmas decorations are up.               Life goes on riding my boys daily, Tico is so much fun now, we are playing with all th...

Av L Viktoria M Sandberg - 26 november 2020 00:21

So time flies when you are having fun lol. I have never been so much time on my own. Riding my boys daily and working my business and watching series on Netflix. Did you see My Octopus Teacher? See it, its on Netflix really beautiful documentary. We ...

Av L Viktoria M Sandberg - 11 oktober 2020 21:14

Had a lovely sunny weekend with lovely friends and we enjoyed Spain at its best, sunny warm weather with delicious food, special vermouths and hanging out in garden and with horses. My farm is so pretty now with the leaves turning and the ground is s...

Av L Viktoria M Sandberg - 19 september 2020 16:49

So the rain has been pouring down and we feel refreshed and rugs are on. I love the seasons even though the summer is my favourite, but the darker colder days are also lovely as you can be cosy with candles and the fireplace.  Hidalgo has passed 5*...

Presentation


Welcome to
VIKINGA PRE's
blog!

Blogpost 1 year ago

Translate this blog

Categories

Ask me something!

32 besvarade frågor

See offspring to our stallions!

Latest blogposts

Archive

Search in blog

Links

I like this blog!

RSS

FacebookVIKINGA PRE

GUEST BLOG


Skapa flashcards